تجاری سازی ایدههای فناورانه با حضور صاحبان صنعت و سرمایه
دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف تجاری سازی ایدههای فناورانه و خلق ثروت چهارمین دوره ایده بازار عمومی را 9خرداد برگزار میکند.

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امیر رضوانی مسوول برگزاری ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ایده بازار رویدادی خلاقانه و بومی است که بر اساس الگو برداری از مدلهای بین المللی در عرصه ایجاد کسب کار و خلاقیت پایهریزی شده و هدف آن ایجاد ارتباط نزدیک بین ایدهپرداز و سرمایهگذار و خلق ثروت فناوارانه است.
وی با اشاره به برگزاری رویدادهای ایده بازار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: تا کنون 3 دوره رویداد عمومی و 12 دوره رویداد تخصصی در داخل و خارج از دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده است.
رضوانی تجاری سازی و جذب سرمایهگذار برای 7 طرح از طرحهای ارسالی به ایدهبازار را از دستاوردهای این رویدادها برشمرد.
مسوول برگزاری ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر این که کلیه ایدههایی که به کارآفرینی مرتبط باشند میتوانند در این رویداد شرکت کنند، گفت: ایدههایی که نوآورانه و قابل اجرا و دارای یک طرح تجاری کسب و کار اولیه باشند شانس موفقیت بیشتری دارند.
وی همچنین به جزئیات برگزاری چهارمین دوره ایده بازار اشاره کرد و افزود: در این دوره سوال «ایده شما برای راه اندازی یک کسب و کار سودآور و پایدار با ویژگیهای کسب و کار دانش بنیان، بازگشت سرمایه اولیه در مدت دو سال و گردش مالی حداقل 2 میلیارد تومان در سال سوم چیست؟» مطرح خواهد شد.
وی اظهار داشت: صاحبان ایده در روز برگزاری رویداد باید ایدههای خود را در حضور سرمایه گذاران و صاحبان صنعت ارائه و آن را بفروش برسانند.
رضوانی گفت: ایدههای این دوره از رویداد به دبیرخانه رسیده و داوری شده اند که از میان آن ها 21 طرح برای مرحله نهایی انتخاب شدند.
وی افزود: صاحبان این ایدهها باید به صورت شفاهی درحضور صاحبان صنعت و سرمایه از ایدههای خود به منظور تجاری سازی آنها، دفاع کنند.