پخش زنده
امروز: -
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامیناجتماعی گفت: ۵۳ درصد جمعیت کشور زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و از خدمات این سازمان بیمهای بهرهمند هستند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، مهدی ناقوسی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: بیمهشدههای زیرپوشش تامین اجتماعی پارسال بیش از ۱۶۰ میلیون بار به مراکز درمانی ملکی این سازمان در نقاط مختلف کشور مراجعه و از خدمات درمانی مستقیم بهرهمند شدند.
وی افزود: در این مدت به طور میانگین هر بیمه شده حدود چهار بار به مراکز درمانی ملکی این سازمان در نقاط مختلف کشور مراجعه و از خدمات درمانی مستقیم و دیگر خدمات بهرهمند شدند.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۱۷ میلیون نفر در کشور به عنوان بیمه شده اصلی و حدود ۴۹ میلیون نفر به عنوان افراد تبعی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: ۵۳ درصد جمعیت کشور زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و از خدمات این سازمان بیمهای بهرهمند هستند.
ناقوسی مدیریت و کنترل هزینهها در بخش درمان را ضروری برشمرد و گفت: بخش درمان که معمولا محل هزینه است و محل درآمدزایی نیست باید کنترل شود، ولی به بیمه شده و بیمار نباید درمان ناقص بدهیم، در بیشتر مواقع میتوان با همکاری پزشکان از هزینههای اضافی جلوگیری کرد برای مثال باید دقت شود اگر بیماری نیاز ندارد، به سی تی اسکن ارجاع داده نشود.
وی با بیان اینکه داروی لازم باید به مقدار کافی در اختیار بیمار واقعی قرار گیرد، اضافه کرد: کسی که بیمار نیست و نیازی به دارو ندارد نباید به او دارو تجویز شود و پزشکان میتوانند آن شخص و مراجعه کننده را با صحبت کردن توجیه کنند.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامیناجتماعی با بیان اینکه بیشترین هزینه مدیریت درمان تامین اجتماعی متعلق به داروها است، ادامه داد: در تجویز داروها به ویژه آنتی بیوتیک دقت شود.
ناقوسی با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه گفت: باید از داشتههای خود نهایت استفاده را بکنیم و در حفاظت و نگهداری از تجهیزات موجود تلاش کنیم چرا که با توجه به شرایط موجود خرید و تامین تجهیزات پزشکی جدید بسییار مشکل است.
وی افزود: تجهیزات پزشکی و امکانات مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی از هیچ بیمارستان خصوصی کمتر نیست، و باید تلاش شود با استفاده از نیروی انسانی مجرب و متعهد بهترین خدمات به شرکای اجتماعی و مردم ارائه شود تا مردم در این شرایط سخت دچار مشکل نشوند.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: با تعامل و استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانها و به کارگیری پزشکان و پرستاران بازنشسته میتوان به بیمه شدگان و مردم به موقع و به درستی خدمات درمانی ارائه کرد و رضایت آنها را جلب نمود.
ناقوسی با بیان اینکه مجموعه تامین اجتماعی، سازمانی خدمت رسان است، اضافه کرد: تمامی تلاش این مجموعه عظیم این است که بدون تحمیل هزینههای اضافی بهترین خدمات به بیمه شدگان و مردم ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه زیرمیزی تحت هر عنوانی خط قرمز سازمان تامین اجتماعی است، بیان کرد: دریافت هزینههای غیرمتعارف در مراکز ملکی تامین اجتماعی جرم تلقی میشود و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه حذف پدیده زیرمیزی در مدیریت درمان تامین اجتماعی انجام شده است، ادامه داد: اگر بیماری مجبور به پرداخت زیرمیزی شود نه تنها بیمار، بلکه خانواده آن دچار زحمت شده و فقیرتر میشود.
ناقوسی با اشاره به اصلاح تعرفههای پزشکی و درمان گفت: با اصلاح تعرفههای پزشکی وضعیت دریافتی و مالی پزشکان بهبود یافته است.
وی با تقدیر از زحمات و تلاشهای دکتر مهدی نیک سیرت مدیر سابق درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: از تجربیات گران بهای دکتر نیک سیرت در جای مناسب استفاده خواهد شد.
مشاور معاون فرهنگی، اجتماعی و هماهنگی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی هم در این آیین با اشاره به رویکرد جدید سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی در رویکرد جدید ۲۰ طرح تحولی و توسعه محور را برای تحقق یک سازمان توسعه محور، رضایت محور و مشتری محور در دستور کار قرار داده است.
علی جهانی اظهار کرد: در این راستا کیفیت از دریچههای مختلف اعم از سیستم، و ساختارهای نرم افزاری و سخت افزاری خدمات رسانی مد نظر قرار گرفته تا تامین اجتماعی به یک سازمان هوشمند و نوین تبدیل شود.
وی با بیان اینکه رضایت محوری به عنوان یک شاخص مهم مد نظر سازمان تامین اجتماعی است، بر لزوم توسعه نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: در راستای نگاه همه جانبه به مقوله کیفیت و ارتقای آن باید نیروی انسانی با موضوع مشتری مداری تناسب و تعامل داشته باشد و در غیر این صورت کیفیت معنادار در این سازمان محقق نخواهد شد.
مشاور معاون فرهنگی، اجتماعی و هماهنگی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: سازمان تامین اجتمای هر ماه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت در استان اردبیل هزینه میکند که یک پنجم هزینههای دولت در استان است.
جهانی اضافه کرد: در یک سال اخیر یک میلیون و ۳۰۰ هزار مراجعه به مراکز ملکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل ثبت شده است و به طور متوسط هر بیمه شده با ۲ بار مراجعه به این مراکز یا از خدمات رایگان استفاده کرده و یا با فرانشیز اندک خدمات مورد نیاز را دریافت کرده است.
وی ادامه داد: در راستای اجرای طرحهای تحولی در حوزه درمان، هوشمند سازی نظام ارجاع در دست اجراست که ۴۰ درصد مسیر طی شده است و انتظار میرود با تکمیل این طرح ضمن تقویت دسترسی، مصارف را هدفمند کرده و یا جلوگیری از مراجعات غیر ضروری و ناکارآمد، سلامت به معنای واقعی محقق شود.
مشاور معاون فرهنگی، اجتماعی و هماهنگی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی در ادامه اجرای پرونده الکترونیک و شکل گیری پرونده سلامت بیمه شدگان را زمینه ساز ارتقای عینی و عملیاتی فرهنگ سلامت عنوان کرد و گفت: در این راستا فرایندها، و روشهای این طرح تدوین و برای اجرا ابلاغ شده است.
جهانی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در سازمان تامین اجتماعی و رویکرد توسعه محور این سازمان، افزود: این سازمان در حوزه تغییر و تحول و تحقق توسعه منابع انسانی نگاه حرفهای و علمی دارد و انتصاب مدیران با استفاده از آزمونهای حرفهای و علمی و نه سلیقهای و سیاسی در دستور کار قرار گرفته است و با این رویکردها سازمان تامین اجتماعی در آینده به سمت ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتر حرکت خواهد کرد.
وی یکپارچه سازی بیمهای و ایجاد شعب الکترونیک را از دیگر رویکردهای سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این راستا و به منظور حذف مراجعات فیزیکی به دنبال این هستیم مرزهای فیزیکی برداشته شده و یک شعبه خدمات مورد نیاز را به ارباب رجوع و مراجعه کنندگان ارائه کند.
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: استان اردبیل از نظر جامعه شناسی شرایط خاص و منحصر به فردی دارد و الگوپروری و نخبه پروری از ویژگیهای این استان است.
جهانی با اشاره به نگاه ویژه سازمان تامین اجتماعی به استان اردبیل بیان کرد: ۲۵ درصد استخدامهای کل کشور به استان اردبیل اختصاص یافته که نشان دهنده نگاه ویژه سازمان تامین اجتماعی به این استان است.
وی با تقدیر از زحمات و تلاشهای دکتر مهدی نیک سیرت مدیر سابق درمان تامین اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: البته حمایتهای سازمان تامین اجتماعی از استان اردبیل به علت عملکرد مدیران این مجموعه در این استان است.
در این آیین با اهدای لوحی از زحمات دکتر مهدی نیک سیرت تقدیر و دکتر حبیب جاهد به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل منصوب شد.