وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، جنایات رژیم تروریستی آمریکا در تعرض گسترده به ایران طی شب گذشته را محکوم و اعلام کرد: پیامدهای بسیار خطرناک ناشی از این آتشافروزی بر عهده آمریکا است.
وزارت توسعه اجتماعی در غزه درباره وخامت بحران امنیت غذایی در نوار غزه، در سایه کاهش مستمر مقادیر آرد و مواد غذایی اساسی وارد شده به این منطقه هشدار خطر صادر کرد.
ایران ادعای ترامپ را مبنی بر درخواست تهران برای توقف عملیات «ادعای دروغین» خوانده و از اقدامات تلافی جویانه از جمله بستن دوباره تنگه هرمز خبر داده است.
با افزایش تنش ها در غرب آسیا و ادامه جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران ارزش روپیه پول ملی هند کاهش یافت و نگرانی های شدیدی را بازار های این کشور بوجود آورد .
وزارت امور خارجه یمن با صدور بیانیهای درباره تداوم تجاوز آمریکا علیه ایران هشدار داد و تأکید کرد: ادامه حملات، منطقه را به سمت جنگی فراگیر با پیامدهای جدی برای صلح و امنیت بینالمللی سوق خواهد داد.
علی فیاض نماینده حزب الله در مجلس، با بیان اینکه دولت لبنان در پی تضعیف جریان سیاسی مقاومت است گفت: ورود ایران به دفاع از مقاومت و ضاحیه جنوبی بیروت، نشانهای از «وحدت میدانها» و تکمیلکننده آن بوده است.
«امیرسعید ایروانی» در نشست شواری امنیت در واکنش به تهدیدات ترامپ با بیان اینکه «هیچ توافق پایداری از طریق تهدید، ارعاب یا توسل به زور حاصل نمیشود.» تاکید کرد: ایران هرگز تحت تهدید و فشار مذاکره نکرده و هرگز در برابر فشار یا اجبار تسلیم نخواهد شد.
در ادامه موج حمایتهای مردمی از جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت، میدان التحریر بغداد شاهد تجمع گسترده حامیان مقاومت با شعار «میدان ما یکی است، دشمن ما یکی است» بود، تجمعی که بهصورت همزمان در بغداد، بیروت، غزه، تهران و یمن برگزار شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه، در پیامی تجاوز نظامی دیشب آمریکا به مخازن نگهداری آب در جنوب ایران را جنایت جنگی خواند و نوشت: هیئت حاکمه آمریکا باید به علت ارتکاب این جنایات سبعانه مؤاخذه و مجازات شوند.
نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی که آمریکا و سه کشور دیگر اروپایی آن را ارائه کردهاند بیهوده و در زمان نامناسب توصیف کرد.